چگونه خوش فرم بمانیم؟

*زمان یا انرژی را برای انجام ورزش مورد نیاز خود پیدا کنید. خوشبختانه، تناسب اندام به معنای گذراندن ساعت ها در باشگاه نیست. تا زمانی که در حال یافتن راه‌هایی برای فعال ماندن از نظر بدنی در طول روز هستید حتی اگر فقط 10 دقیقه پیاده‌روی در زمان استراحت ناهارتان باشد احساس بهتری خواهید داشت و تناسب اندام‌تری خواهید داشت. اگر درست غذا بخورید و از سلامت کلی خود مراقبت کنید، سود بیشتری خواهید برد. ممکن است زیاد به نظر برسد، اما نگران نباشید  شما کاملاً این را دارید!

فعالیت بدنی:

1) اگر به ورزش عادت ندارید به آرامی شروع کنید. اگر در حال حاضر در وضعیت خوبی نیستید، انجام ورزش های زیاد می تواند دلهره آور به نظر برسد. اما نگران نباشید - اگر آماده نیستید نیازی به ثبت نام در ماراتن نیست! با خودتان راحت باشید و آهسته شروع کنید، سپس به تدریج به تمرینات طولانی تر یا شدیدتر برسید.
به عنوان مثال، ممکن است یک بار در روز 10 دقیقه پیاده روی با سرعت آسان شروع کنید، سپس به تدریج راه خود را تا 30 دقیقه دویدن روزانه ادامه دهید.
همانطور که سطح تناسب اندام شما افزایش می یابد، می توانید خود را بیشتر به چالش بکشید. به عنوان مثال، اگر بلند کردن یک دمبل 20 پوندی (9.1 کیلوگرمی) به نظر آسان می شود، سعی کنید 5 پوند (2.3 کیلوگرم) اضافه کنید
 
2)150 دقیقه تمرینات هوازی متوسط در هفته را هدف گذاری کنید. برای سالم ماندن و تناسب اندام، سعی کنید حداقل 150 دقیقه در هفته را صرف کارهایی کنید که قلب شما را به تپش می اندازد، چه دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا رقصیدن. یعنی حداقل 30 دقیقه در روز و 5 روز در هفته ورزش کنید.اگر سخت به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که کار کردن تا این سطح از ورزش با سرعت خود کاملاً اشکالی ندارد.
اگر به زمان زیادی فشار می آورید یا تمرینات چالش برانگیزتری را ترجیح می دهید، به جای آن حداقل 75 دقیقه ورزش با شدت بالا در روز انجام دهید.
در سطح متوسط از شدت، باید بتوانید به راحتی صحبت کنید، اما آواز نخوانید. در شدت بالا، آنقدر سخت نفس می کشید که گفتن بیش از چند کلمه دشوار است

زمان و انگیزه:

1) ورزش را به یک فعالیت اجتماعی تبدیل کنید تا آن را سرگرم کننده نگه دارید. اگر از آن دسته ای نیستید که به خاطر خود از ورزش لذت می برید، داشتن یک دوست ورزشی می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند! از دوستان، خانواده، همکلاسی ها یا همکاران خود بپرسید که آیا کسی علاقه مند به ورزش کردن با شما است یا خیر. نه تنها تمرینات شما را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند، بلکه می‌توانید همدیگر را تشویق کنید و همدیگر را مسئول نگه دارید.
به دنبال فردی در سطح تناسب اندام مشابه باشید که اهدافش مشابه اهداف شما باشد. به این ترتیب، هیچ کس در گرد و غبار رها نمی شود یا احساس نمی کند که در حال عقب ماندن است.
خلاق باشید و به دنبال چیزهایی باشید که هر دو از آنها لذت می برید. برای مثال، ممکن است در یک کلاس هنرهای رزمی ثبت نام کنید، اسکواش بازی کنید یا هفته ای یک بار با هم به پیاده روی در طبیعت بروید.
2)بهانه ای برای پیاده روی در طول روز پیدا کنید. ممکن است به اندازه پارو زدن یا ضربه زدن به بیضوی زرق و برق دار به نظر نرسد، اما پیاده روی ساده قدیمی یک ورزش بسیار مفید است که می تواند به شما کمک کند خوش فرم بمانید، احساس انرژی بیشتری داشته باشید و سالم بمانید. لازم نیست همه تمرینات شامل درد عضلات و تعریق زیاد باشد! به دنبال راه‌هایی بگردید که پیاده‌روی را در فعالیت‌های اصلی روزانه‌تان قرار دهید.مثلا:
دفعه بعد که به فروشگاه رفتید، در انتهای محوطه پارک کنید. به این ترتیب، باید مقداری پیاده روی اضافی در مسیر رفت و برگشت ماشین خود انجام دهید.
اگر انتخابی بین بالا رفتن از آسانسور یا بالا رفتن از پله دارید، پله ها را انتخاب کنید.
وقتی در مدرسه یا محل کار هستید، برای انجام کارهایی که شامل پیاده روی است داوطلب شوید. به عنوان مثال، ممکن است پیشنهاد دهید که به بانک بروید یا برخی از مدارک را به دفتر جلو ببرید. یا، اگر در حال استراحت هستید، از این فرصت استفاده کنید و فقط در اطراف قدم بزنید یا حتی چند حرکت فشاری انجام دهید!

تغییرات سبک زندگی:

1) یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید تا فواید تمرینی خود را به حداکثر برسانید. برای اینکه در بهترین حالت و سلامت خود بمانید، فعالیت بدنی منظم را با یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ترکیب کنید.[15] رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی (مانند سینه مرغ، توفو یا لوبیا) و منابع سالم چربی (مانند ماهی چرب، آووکادو، روغن زیتون، و آجیل و دانه ها) داشته باشید.
نه تنها تغذیه سالم به شما کمک می کند وزن سالمی داشته باشید، بلکه می تواند از شما در برابر مشکلات سلامتی مانند دیابت، بیماری قلبی و حتی برخی از انواع سرطان محافظت کند.
نیازهای غذایی شما ممکن است بسته به عواملی مانند سن، اهداف تناسب اندام و سلامت کلی شما متفاوت باشد. با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد اینکه چه چیزی – و چه مقدار – باید بخورید صحبت کنید.
2) در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید. دریافت مایعات کافی بخش مهمی از سالم ماندن و تناسب اندام است و زمانی که عرق می کنید اهمیت بیشتری دارد! در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید تا ادرار شما زرد کم رنگ و شفاف به نظر برسد. اگر تاریک به نظر می رسد، به این معنی است که شما کم آب شده اید.نیازهای آب بدن شما در طول ورزش ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی:
سعی کنید 2-3 ساعت قبل از تمرین 17 تا 20 اونس مایع (500 تا 590 میلی لیتر) آب بنوشید و 20 تا 30 دقیقه پس از شروع ورزش، 8 اونس مایع (240 میلی لیتر) بنوشید.
در طول ورزش، 7 تا 10 اونس مایع (210 تا 300 میلی لیتر) آب برای هر 10 تا 20 دقیقه ورزش بنوشید. منتظر نمانید تا احساس تشنگی کنید، زیرا این بدان معناست که از قبل کم آب شده اید! اگر بیش از یک ساعت ورزش می کنید، یک نوشیدنی ورزشی بنوشید.
8 اونس مایع (240 میلی لیتر) آب را ظرف 30 دقیقه پس از پایان ورزش بنوشید.
3) ۷ تا ۹ ساعت بخوابید تا به شما کمک کند پرانرژی بمانید. ورزش کردن می تواند به خواب بهتر شما کمک کند. به نوبه خود، خواب کافی سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد و به بدن شما کمک می‌کند پس از یک تمرین بزرگ بازیابی شود. برنامه‌ریزی کنید که به اندازه کافی زود بخوابید تا بتوانید حداقل 7-9 ساعت در شب بخوابید (یا اگر 8-10 ساعت در شبانه‌روز بخوابید). شما یک نوجوان هستید).
از آنجایی که ورزش می تواند به شما انرژی بدهد، سعی کنید هر ورزش شدیدی را حداقل 3 ساعت قبل از خواب انجام دهید.
اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، حداقل نیم ساعت قبل از رفتن به رختخواب، تمام صفحه های روشن را خاموش کنید. با برخی فعالیت های آرامش بخش، مانند کمی حرکات کششی سبک، چند دقیقه مدیتیشن، یا دوش آب گرم استراحت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *