نحوه تناسب اندام (برای کودکان):

* تناسب اندام و سالم ماندن در دوران کودکی می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مشغول کار مدرسه، فعالیت های فوق برنامه و زندگی اجتماعی باشید. همچنین ممکن است زمان زیادی را صرف مرور با تلفن خود یا انجام بازی های ویدیویی کنید، فعالیت هایی که ممکن است سرگرم کننده باشند اما نیازی به عرق کردن زیادی ندارند. برای رسیدن به تناسب اندام، باید یک رژیم غذایی سالم در خانه و مدرسه داشته باشید و ورزش بیشتری را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. سعی کنید تمرینات روزانه را در خانه نیز انجام دهید. اگر احساس خستگی می کنید، پس استراحت کنید

اضافه کردن فعالیت بدنی به برنامه روزانه:

1) پیشنهاد انجام کارهای بیرون از منزل. سعی کنید با پیشنهاد انجام کارهای فشرده و در فضای باز مانند چیدن برگ ها، پارو کردن برف یا مرتب کردن حیاط، کارهای خانه خود را فیزیکی تر کنید. به این ترتیب می توانید کالری بسوزانید و مسئولیت های خود را در خانه انجام دهید.
شما همچنین می توانید با به چالش کشیدن خود برای انجام همه آنها در یک بازه زمانی خاص یا به عنوان مسابقه با والدین یا خواهر و برادر، یک بازی از کارهای خود بسازید. این کار شما را تشویق می کند که در حین انجام کارهایتان سریع حرکت کنید و مقداری کالری بسوزانید.
2)پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری از مدرسه به خانه بروید. از اتوبوس یا سوار شدن به خانه خودداری کنید و به جای آن پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید. اگر خیلی دور زندگی نمی کنید و از مزیت آب و هوای گرم محل زندگی خود برخوردار هستید، این گزینه خوبی است.
از طرف دیگر، ممکن است تصمیم بگیرید که صبح با اتوبوس به مدرسه بروید و بعد از مدرسه به خانه بروید تا کمی ورزش به روز خود اضافه کنید. همچنین ممکن است خود را به چالش بکشید تا آخر هفته‌ها برای بازدید از دوستان خود دوچرخه سواری کنید، زیرا این به شما امکان می‌دهد کاری فیزیکی انجام دهید.

حفظ یک رژیم غذایی سالم در خانه:

1) میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شما باید رژیم فعلی خود را در نظر بگیرید و سعی کنید غذاهای سالم تری مانند میوه ها و سبزیجات بیشتر اضافه کنید. خوردن محصولات تازه می تواند به شما کمک کند تناسب اندام و سالم بمانید.
اطمینان حاصل کنید که حداقل پنج وعده میوه و سبزی در روز در وعده های غذایی خود پراکنده شده است. این ممکن است به این معنی باشد که شما یک تا دو وعده میوه و سبزیجات در صبحانه، یک وعده میوه و/یا سبزیجات در ناهار، یکی دیگر به عنوان میان وعده و یک وعده آخر در شام مصرف کنید. یک وعده میوه می تواند یک سیب یا یک موز باشد. یک وعده سبزیجات می تواند 1/2 فنجان سبزیجات خام و خرد شده یا 1 فنجان سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج یا کلم پیچ باشد.
2) غلات و پروتئین های سالم داشته باشید. غلات و پروتئین ها به شما کمک می کنند تا انرژی کافی برای شاد ماندن و داشتن انرژی در طول روز به شما بدهند. داشتن غلات سالم، که شامل چربی، نشاسته یا قند زیادی نمی‌شود، به متابولیسم شما کمک می‌کند تا سالم بماند و سیستم ایمنی شما را قوی نگه دارد.
به جای پاستا و برنج سفید به سراغ غلات سالم مانند برنج قهوه ای یا کینوآ بروید. به جای مصرف مقدار زیادی گوشت قرمز و ناهار شور، از منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ پخته یا ماهی پخته استفاده کنید.

تغذیه سالم در مدرسه:

1) شیر یا آب بنوشید. کافه تریا مدرسه شما احتمالاً یک کارتن شیر در وعده ناهار به شما پیشنهاد می دهد و نوشیدن شیر در دوران کودکی می تواند به ساختن استخوان های قوی و تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن شما کمک کند. سعی کنید زمانی که تشنه هستید آب بنوشید تا هیدراته بمانید و مطمئن شوید که روزانه حدود دو فنجان شیر می خورید تا سطح کلسیم خود را بالا نگه دارید.
همچنین می‌توانید از منابع لبنی دیگری مانند یک تکه پنیر چدار یا یک ظرف کوچک ماست استفاده کنید. وجود لبنیات در رژیم غذایی شما را سالم نگه می‌دارد، مخصوصاً با رشد.
خوردن آبمیوه خوب است، اما مطمئن شوید که 100% آبمیوه است و از مصرف بیش از 1 یا 2 وعده در روز خودداری کنید. از نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه‌های گازدار و میوه‌ها پرهیز کنید زیرا حاوی قند زیادی هستند که به کالری زیادی تبدیل می‌شود.
2) ناهار خود را به مدرسه بیاورید. برای حفظ یک رژیم غذایی سالم در مدرسه، سعی کنید برای وعده های غذایی خود در خانه برنامه ریزی کنید تا غذای باقی مانده برای ناهار به مدرسه بیاورید. ناهار خود را شب قبل از مدرسه در بسته بندی کنید یا به والدین خود در انجام این کار کمک کنید. اطمینان حاصل کنید که ناهار شما سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و منابع سالم پروتئین و همچنین گزینه‌های لبنی است، اما مغذی نیز باشد.
گاهی اوقات داشتن یک جعبه ناهار خنک می تواند انگیزه خوبی برای آوردن ناهار روزانه به مدرسه باشد. اگر از قبل جعبه ناهار ندارید، ممکن است بخواهید از والدین خود بپرسید که آیا می توانید با هم برای خرید یکی از آن ها بروید. سپس می توانید ناهار خود را با افتخار به مدرسه بیاورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *