هر آنچه که باید در مورد خرید مکمل‌ بدنسازی بدانید!

آیا به دنبال خرید آنلاین مکمل بدنسازی هستید؟ استفاده از مکمل بخصوص مکمل بدنسازی امروزه رواج بسیاری یافته است. علاقه به زیبایی و تناسب اندام میان زنان و مردان همواره بوده و هست. امری که باعث شده است اغلب جوانان و نوجوانان به ورزش و فعالیت‌های بدنی علاقه بیشتری نشان دهند. ورزش منظم کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد، احساس بهتری به شما می‌دهد و از همه مهمتر این که سلامت شما را حفظ می کند.

ورزش و فعالیت فیزیکی منظم افسردگی، استرس و اضطراب را از شما دور کرده و مانند یک قرص شادی‌آور بدون هیچ عارضه جانبی سلامت بدن را تضمین می‌کند. اما چگونه می‌توان تاثیر ورزش و فعالیت‌های فیزیکی را بیشتر کرد؟ یک مکمل ورزشی یا بدنسازی به شما کمک می‌کند! این مکمل‌ها محصولاتی هستند که برای بالا بردن کارایی ورزشکاران استفاده می شوند. این محصول در انواع و اقسام مختلفی وارد داروخانه می شود. بسیاری از افراد بر این باورند که مکمل ورزشی می‌تواند به آن ها کمک کنند تا توده‌های ماهیچه‌ای حجیم‌تر، نیرومند و با استحکام بیشتری پیدا کنند.

عده دیگری هم هستند که از مکمل های ورزشی صرفاً به عنوان قرص کاهش وزن بدنشان استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که اگر تا به حال فکر استفاده از مکمل بدنسازی به ذهن تان رسیده است، در این میان تنها نیستید؛ بسیاری از جوانان زمانی که به پزشک و یا مشاور تغذیه مراجعه می کنند، تمایل دارند تا در مورد مکمل های بدنسازی و نحوه کارایی آن ها اطلاعات بیشتری داشته باشند. اگر قصد خرید آنلاین مکمل ورزشی دارید تا انتهای این مطلب با ما در داروبوم همراه باشید.

بهترین مکمل بدنسازی کدام است؟

برندهای زیادی از انواع مکمل‌های ورزشی در بازار موجود است. اما پیش از خرید و مصرف آن‌ها باید بدانید مکمل ورزشی چیست و چه ترکیباتی دارد. این قبیل مکمل‌ها در واقع مجموعه‌ای از عناصر غذایی مفید و مؤثری هستند که باعث حجم سازی و به عنوان قرص افزایش انرژی برای ورزشکاران می باشند. اغلب مکمل ها بصورت خوراکی قبل یا پس از انجام ورزش مصرف می‌شوند. به این ترتیب فرد انرژی لازم جهت انجام حرکات ورزشی سنگین را داشته و پس از انجام ورزش فرایند عضله سازی دی وی سرعت می‌گیرد. از لحاظ ترکیبات تشکیل دهنده نیز مکمل‌ بدنسازی به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  • مکمل‌های محرک
  • مکمل‌های غذایی

بهتر است پیش از اقدام به خرید اینترنتی مکمل ورزشی با ویژگی و موارد مصرف هر یک از موارد فوق به خوبی آشنا شوید.

1. مکمل‌های محرک

محرک‌ها باعث افزایش انرژی، تحرک، تمرکز و هوشیاری فرد می‌شوند. ولی مکمل‌های غذایی با تأمین مواد معدنی و ریزمغذی‌های مختلف، استقامت و توانایی افراد را افزایش می‌دهند. بیشتر این مکمل‌ها برای بدنسازان و افراد حرفه‌ای تهیه‌ شده‌اند اما برخی از آن‌ها برای افراد عادی که می‌خواهند فعالیت بدنی را شروع کنند نیز بسیار مفید هستند.

بطور مثال می توان از قرص اکسی فورت نام برد. این مکمل با افزایش سطح متابولیسم بدن و سوخت چربی و کالری، باعث افزایش انرژی جسمانی، بهبود گردش خون و احساس هوشیاری در فرد می شود. این مکمل را می توان حتی بصورت روزانه نیز استفاده کرد. اکسی فورت تنها مختص بدنسازان و ورزشکاران نیست و همه افرادی که ساعات کاری شلوغ و خسته کننده ای دارند می توانند برای افزایش انرژی هوشیاری و تمرکز از این مکمل استفاده کنند.

2. مکمل‌های غذایی

اگر شما حین ورزش خیلی زود احساس خستگی می‌کنید یا اگر بعد از فعالیت بدنی دچار خستگی بسیار شدید می‌شوید و به همین دلیل از ورزش دوری می‌کنید، می‌توانید از مکمل‌های غذایی بدنسازی استفاده کنید که در این زمینه کمک ‌کننده هستند.

 

آیا مصرف مکمل ورزشی از من ورزشکار بهتری می‌سازد؟

توجه داشته باشید که استفاده از مکمل اصل بدنسازی به تنهایی نمی‌تواند شما را به نتیجه قطعی برساند. بسیاری از افرادی که می‌خواهند در کوتاه مدت  به نتیجه برسند اقدام به مصرف بی رویه مکمل‌های بدنسازی قوی می‌کنند که می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به جسم آنها وارد کند.

فاکتورهای بسیاری نیاز است تا شما به تناسب اندام مورد نظرتان نزدیک شوید. توانایی فردی ورزشکار بستگی زیادی به عواملی از قبیل رژیم غذایی، میزان خواب و استراحت، مسائل وراثتی و ژنتیکی و برنامه ورزشی دارد. بنابراین بهترین راه برای داشتن تناسب اندام و افزایش قدرت جسمانی توجه به تمامی موارد اثرگذار بر بردن است. نباید این موضوع مهم را فراموش کنید که صرفا با خرید مکمل بدنسازی قرار نیست معجزه‌ای شگفت انگیز در ورزش حرفه‌ای شما رخ دهد.

آیا عوارض مکمل بدنسازی را می‌دانید؟

همانطور که می‌دانید امروزه داشتن اندامی زیبا و عضلانی خواسته بسیاری از افراد هم بانوان و هم آقایان است. انجام تمرینات ورزشی و گاها سنگین در باشگاه‌ها جزء جدانشدنی از برنامه‌ی روزانه این افراد شده است.

اما همانطور که می‌دانید مصرف مکمل‌ ورزشی در کنار فواید بسیاری که دارد می‌تواند منجر به بروز عوارض بسیار بدی نیز در این افراد شود. بنابراین قبل از خرید و مصرف هر کدام از این مکمل‌ها سعی کنید که اطلاعات کافی در خصوص میزان، نحوه مصرف و عوارض آنان داشته باشید تا سلامتی خود را به خطر نیندازید.

  • عوارض مکمل بدنسازی برای افزایش وزن

برای ایمن ماندن از عوارض مکمل بدنسازی قبل از مصرف هر کدام از مکمل‌های بدنسازی از جمله پروتئین وی، گینر، ال کارنتین و یا سایر مکمل افزایش وزن، و مکمل های افزایش حجم و عضله سازی حتماً میزان دوز مصرفی را از مربی و یا پزشک معالج خود پرس و جو کرده و به طور خود سر اقدام به مصرف آن نکنید تا از عوارض مکمل بدنسازی در امان باشید.

یکی از شایع‌ترین عوارض مکمل بدنسازی در بسیاری از افراد بروز مشکلات گوارشی و کلیوی می‌باشد. گاها افراد با مصرف بیش از حد این مکمل‌ها دچار سنگ کلیه و یا چسبندگی روده شده‌اند.

  • عوارض مکمل های ورزشی در بانوان

از آنجایی که بانوان هم مانند آقایان برای داشتن اندامی ورزشی شروع به مصرف این مکمل‌ها می‌کنند باید این را مدنظر داشته باشند که مصرف مکمل بدنسازی برای زنان می تواند همراه با عوارضی باشد.

از عوارض مکمل بدنسازی برای بانوان می توان به برهم خوردن تعادل هورمونی، سردرد، سرگیجه، ریزش مو و بروز جوش و آکنه بر روی پوست شود. در موارد استفاده غیراستاندارد و بی رویه نیز ممکن است منجر به نازایی در زنان شود.

خرید اینترنتی پک مکمل بدنسازی

در حال حاضر پک‌های مختلفی وجود دارند که افراد برحسب نیاز خودشان از آن‌ها استفاده می‌کنند. هرکدام از مکمل‌های بدنسازی کارکرد و اثرگذاری خاص خود را دارند.

گاه ممکن است استفاده از پک مکمل بدنسازی علاوه بر اثرگذاری بهتر هزینه کمتری را نیز در بر داشته باشد. به این ترتیب با نظر پزشک متخصص و همچنین مربی بدنسازی می توانید از مناسب‌ترین نوع پک استفاده کنید تا نتیجه نهایی را بصورت قطعی و در مدت زمان کمتری دریافت کنید.

در حال حاضر قیمت مکمل های بدنسازی بسته به اینکه حاوی مکمل ایرانی یا خارجی هستند متفاوت است. قیمت پک مکمل بدنسازی بستگی به نوع پک نیز دارد؛ پک مکمل افزایش حجم، پک مکمل حجم خشک و … هر کدام قیمت‌های متفاوتی دارد. این پک‌ها را می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه ما سفارش دهید.

ترکیبات مکمل ورزشی برای حجم خشک؛ بهترین مکمل بدنسازی برای حجم کدام است؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مکمل بدنسازی برای حجم خشک از چه ترکیباتی تشکیل شده‌‎اند و هرکدام چه عملکردی بر روی بدن دارد و نحوه اثرگذاری و میزان استفاده مفید از مکمل بدنسازی برای حجم خشک به چه صورت خواهد بود.

بطور کلی آیا می‌دانید برای خرید مکمل اصل باید به چه نکاتی توجه کنید؟ در ادامه به برخی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده این داروی تقویتی پرداخته و با اشاره به ساختار آن‌ها به بررسی اثراتی که بر روی بدن شما خواهند گذاشت می‌پردازیم.

1. استروئیدهای آنابولیک

استروئیدهای آنابولیک از انواع هورمون‌هایی هستند که به بدن کمک می‌کنند تا بافت ماهیچه‌ها را افزایش داده و میزان توده ماهیچه‌ای را به حداکثر برساند. استروئیدها (که با نام عصاره و یا جوهر نیز شناخته می‌شوند) ساختاری شبیه به هورمون مردانه “تستوسترون” دارند.

تستوسترون به طور طبیعی به مقدار زیاد در آقایون و به میزان کمی در بانوان ترشح می‌شود. زمانی که شخص مکمل اصل بدنسازی و استروئید مصرف کند، بافت‌های ماهیچه‌ای بدن وی تحریک می‌شوند و عضلات بزرگ‌تر و قوی‌تری را ایجاد می‌کنند.

برای مصرف کنندگان مکمل حاوی این ماده این نکته حائز اهمیت است که این ماده مستقیما برروی هورمون‌ها اثر می‌گذارد بنابراین نحوه استفاده صحیح از آنها برای پیشگیری از مشکلاتی نظیر ریزش مو، رشد غیرطبیعی برخی از اندام‌ها، فشار خون و همچنین بیماری‌های قلبی و کلیوی اهمیت بسیاری دارد.

2. اندرواستروئید DHEA

اندرواستروئید (که معمولاً با نام اختصاری آندرو نیز شناخته می‌شود) و هم‌چنین DHEA که نام اختصاری (Dehydroepiandrosterone) است، از انواع دیگر مرسوم مکمل بدنسازی به شمار می‌رود. این دو ماده از پروهورمون‌ها یا همان “استروئیدهای طبیعی” تشکیل‌شده‌اند که قابلیت این را دارند که در بدن انسان به تستوسترون تجزیه شوند.

دوز استفاده از این مکمل بدنسازی برای ورزشکاران متفاوت است بنابراین استفاده خودسرانه و بدون تجویز متخصص به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اندرواستروئیدها با اثر مستقیم بر روی هورمون‌ها می‌توانند باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن شوند. همچنین استفاده از مکمل‌های بدنسازی حاوی اندرواستروئید در سنین رشد و نوجوانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

3. هورمون رشد در انسان

یکی دیگر از انواع مکمل بدنسازی که ممکن است در مورد آن چیزهایی شنیده باشید، هورمون رشد (HGH) است. این امکان وجود دارد که پزشکان در شرایط خاص برای بیمارانی که دارای رشد ناکافی و یا برخی دیگر از مشکلات هورمونی هستند، این دارو را تجویز نمایند تا با کمک آن بتوانند مراحل رشد طبیعی خود را تجربه کنند. مصرف این هورمون در ورزشکارانی که تمایل دارند به سرعت به حجم مورد نظر خود برسند رایج است. با این حال نیاز است پیش از اقدام به مصرف با تمامی ویژگی و عوارض هورمون رشد در انسان آشنا شده و با رعایت اصول مصرف شود.

4. مکمل بدنسازی کراتین

کراتین از جمله مکمل‌های بدنسازی است که به‌طور طبیعی در کبد، کلیه و لوزالمعده ترشح می‌شود. هم‌چنین در غذاهایی نظیر گوشت قرمز و ماهی نیز به‌وفور یافت می‌شود. زمانی که از مکمل بدنسازی کراتین استفاده می‌شود، میزان اضافه کراتین در ماهیچه‌ها ذخیره شده و این تصور را در افراد ایجاد می‌کند که نیرو و انرژی ماهیچه هایشان افزایش یافته است.

کراتین انواع و اقسام مختلفی دارد؛ از قرص و پودر گرفته تا ژل و… که بسته به سلیقه می توان از آنها استفاده کرد. میزان و سرعت اثرگذاری هرکدام متفاوت خواهد بود. بطور کلی، استفاده از مکمل بدنسازی بدون مشورت با مشاور تغذیه، متخصص و یا پزشک به هیچ وجه توصیه نمی شود. استفاده بی رویه و غیر استاندارد ممکن است همراه با عوارض باشد.

5. چربی سوزها یا ترموژنیک

سوزاننده‌های چربی که گاهی با نام ترموژنیک‌ها نیز شناخته می‌شوند سیستم عصبی بدن انسان را تحریک کرده و کاری می‌کنند تا متابولیسم بدن تسریع پیدا کند و سوخت‌ و ساز آن بالا رود. بطور کلی هیچ متخصص و پزشکی استفاده از مکمل بدنسازی و یا چربی سوزها را در سنین نوجوانی، دوره بلوغ و رشد توصیه نمی کند. مصرف این قبیل داروها می تواند روند تغییرات بدن را با مشکل مواجه کرده و یا مانع طی شدن فرایند طبیعی رشد شود.

این ماده برای افرادی که سطح چربی بیشتری داشته و تمایل دارند طی مدت زمانی کوتاه چربی‌های بدن را سوزانده و تبدیل به عضله کنند استفاده می‌شود. در صورت داشتن اضافه وزن می‌‎توانید از قرص چربی سوز استفاده کنید تا در کنار انجام ورزش روند عضله سازی را با بهترین نتیجه طی کنید.

حین خرید اینترنتی مکمل ورزشی چگونه مکمل اصل را تشخیص دهیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید آنلاین مکمل بدنسازی تشخیص مکمل اصل بدنسازی و انواع آن در برندهای داخلی و خارجی است. استفاده از مکمل‌های باکیفیت در دریافت بهترین نتیجه مؤثر هستند. گاه ممکن است توجه به قیمت و یا تبلیغات بیش از حد درباره یک برند شما را به اشتباه اندازد. بنابراین شناخت بهترین مکمل بدنسازی و انتخاب بهترین گزینه که دقیقا متناسب با نوع نیاز و هدف شما باشد بسیار ضروری است.

همچنین توجه داشته باشید که مصرف مکمل اصل بدنسازی نیز نباید بصورت خودسرانه و بدون مشورت با پزشک انجام شود. چراکه امروزه جنس‌های تقلبی با شباهت ظاهری به بسیاری از برندهای معروف و پرفروش وارد بازار شده‌اند و ممکن است با ترفند قیمت پایین‌تر و یا شباهت بسته بندی شما را به اشتباه بیندازند. سفارش به معتبرترین مرکز خرید مکمل بدنسازی از بهترین روش‌های خرید مکمل اصل بدنسازی است.  توجه داشته باشید برای تشخیص مکمل اصل بدنسازی از نسخه های فیک آنها نکات مختلفی وجود دارد:

  • نکته اول این است که هرگز به ترفند قیمت پایین‌تر توجه نکنید. بسیاری از سودجویان با تبلیغات برروی قیمت، محصولات تقلبی خود را به اسم محصول اصلی جا می‌زنند.
  • نکته دوم توجه به نوع بسته بندی و کیفیت ظاهری محصول است. تطابق دادن وزن درج شده برروی بسته بندی با محصول، یکدست بودن محصول، تطبیق رنگ و مزه محصول با محتویات درج شده بر روی بسته بندی و به خوبی حل شدن پودر مکمل در شیک می‌تواند مهم‌ترین موارد تشخیص کیفیت و اصالت محصول باشد.

قیمت مکمل های بدنسازی ایرانی و خارجی

عوامل مختلفی بر قیمت مکمل های بدنسازی ایرانی و خارجی مؤثر است. ترکیبات استفاده شده در هر نوع مکمل، نرخ دلار، هزینه واردات و همچنین هزینه تولید و بسته بندی و بسیاری عوامل واسطه وجود دارد که می‌تواند قیمت نهایی را تعیین کند.

برندها نیز در این میان می‌توانند عامل مهمی در تعیین قیمت نهایی باشند. انتخاب برندهای برتر و شناخته شده‌ای نظیر گینر و وی whey در میان برندهای خارجی جزء پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین محصولاتی هستند که بیشترین میزان رضایت را در میان مصرف کنندگان دارند.

برخی مکمل بدنسازی ایرانی نیز وجود دارد که در عین کیفیت به دلیل حذف واسطه‌های وارد کننده از قیمت بهتری برخوردار هستند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای مکمل‌های خارجی باشند.

خرید اینترنتی مکمل ورزشی برای مبتدیان

ممکن است هنگام خرید مکمل بدنسازی به این سوال برخورد کنید که با توجه به سابقه ورزشی که دارید، کدام مکمل برای شما مناسب‌تر خواهد بود. در میان انواع مکمل اورجینال می‌توان بسته به نتیجه‌ای که انتظار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای خرید مکمل بدنسازی سلیقه شما، نظر پزشک، مشاور تغذیه و مربی بدنسازی شما می‌تواند اثرگذار باشد.

بنابراین بهتر است پس از مطالعه دقیق مشخصات محصولات و همچنین بررسی تمامی مکمل های بدنسازی موجود در فروشگاه ما و مقایسه آنها مکمل بدنسازی اصل را انتخاب کنید. شما می‌توانید به راحتی و بصورت اینترنتی اقدام به خرید مکمل‌های اصل کرده و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید. در ادامه به برخی از این محصولات و بررسی اثرات آن‌ها خواهیم پرداخت و به شما در خرید مکمل بدنسازی مورد نیاز خود کمک می‌کنیم.

مکمل بدنسازی گینر(Gainer) افزایش حجم بی چون و چرا

مکمل گینر (Gainer) حاوی مقدار زیاید پروتئین، مواد معدنی، چربی و ویتامین است. عملکرد این مکمل بدنسازی بر روی بدن افزایش و نگهداری وزن و همچنین کمک به عضله سازی در بدن است. به نوعی مکمل بدنسازی گینر یک مکمل غذایی است که می‌تواند کمبود دریافت مواد غذایی بدن را جبران کرده و مقدار بیشتری از کربوهیدرات‌ها و پروتئین را به عضلات بدن برساند. توجه داشته باشید که حجم پروتئین وارد شده به بدن توسط گینر ممکن است بر روی کبد و کلیه فشار وارد کند. بنابراین هنگام مصرف این مکمل بدنسازی باید آب و مایعات زیادی نوشیده شود.

مکمل بدنسازی وی (Whey) عضله سازی و افزایش حجم همزمان

مکمل پروتئین وی (whey) بصورت پودری تولید و استفاده می‌شود. مصرف این مکمل بدنسازی به افرادی که دارای تمرینات سخت و سنگین هستند توصیه می‌شود. یکی از بهترین محصولات این برند پودر پروتئین وی دوبیس است. این محصول از شیر گاو تهیه شده است و می‌تواند به همراه لاکتوز و یا فاقد لاکتوز باشد. این مورد برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند بسیار مهم است. عملکرد کلی پروتئین وی عضله سازی و افزایش حجم بدن است.

ال – آرژنین؛ بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش قد

ال آرژنین (L-Arginine) یکی از آمینواسیدهای نیمه ضروری است که با افزایش خون‌رسانی به اندام‌ها کارایی افراد را در فعالیت‌های هوازی افزایش می‌دهد. آرژنین موجود در مکمل بدنسازی سطح هورمون رشد را در بدن افزایش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ال آرژنین به عضله سازی کمک کرده و بروز خستگی ناشی از فعالیت‌های بدنی را به تأخیر می‌اندازد.

ال- کارنیتین؛ بهترین مکمل ورزشی برای درمان چاقی دور شکم

ال کارنیتین یکی از مکمل‌هایی است که برای افزایش چربی سوزی در بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل استقامت و توان ورزشی را افزایش داده و در عین‌حال باعث کاهش وزن می‌گردد. ال- کارنتین یکی از مشتقات طبیعی آمینواسیدها است که انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری را افزایش داده و آن‌ها را به انرژی تبدیل می‌کند. ال کارنیتین در مکمل بدنسازی برای رفع خستگی و کاهش دردهای عضلانی پس از ورزش بسیار مؤثر است.

CLA؛ محبوب‌ترین مکمل بدنسازی برای لاغری

سی ال ای CLA یا لینولئیک اسید کونژوگه  ایزومر لینولئیک اسید است که باید توسط مواد غذایی تأمین شود زیرا بدن توانایی سنتز آن را ندارد. مصرف این مکمل باعث افزایش متابولیسم شده و چربی سوزی را در بدن تسریع می‌کند. از عملکردهای دیگر این مکمل برای ورزشکاران حرفه‌ای افزایش حجم ماهیچه‌هاست.

 BCAA ؛ مکمل بدنسازی برای حجم و عضله سازی خشک

مکمل بدنسازی بی سی ای ای BCAA که اختصار Branched-Chain Amino Acids است محتوی اسیدهای آمینه شاخه‌دار لوسین، ایزولوسین و والین است. این آمینواسیدها در مکمل‌های بدنسازی باعث بهبود عملکرد ورزشی افراد شده و توانایی و استقامت بدنی افراد را نیز افزایش می‌دهند. این مکمل می‌تواند در عین حال چربی سوزی نیز داشته باشد. مکمل  BCAA باعث افزایش توده عضله در افراد ورزشکار شده و از تجزیه عضلات در طول ورزش‌های سنگین جلوگیری می‌کند. این مکمل استقامت فرد را در ورزش‌های سنگین و طولانی بهبود می‌بخشد.

آیا پودرهای بدنسازی برای افراد مبتدی مناسب است؟

یکی از انواع مکمل های ورزشی که این روزها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است پودر بدنسازی است. مکمل‌های پودری گینر، آرژنین، پروتئین وی و… بیشتر از انواع دیگر همچون قرص‌ها و یا کپسول‌ها مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌گیرند. یکی از دلایل استفاده از انواع محتلف پودر بدنسازی این است که این نوع مکمل ها جذب سریعتر و بیشتری را به همراه دارند. شما می‌توانید انواع پودر بدنسازی را با مراجعه به داروخانه‌های انلاین و یا حضوری در سراسر کشور تهیه نماید.

چگونه مکمل بدنسازی خانگی تهیه کنیم؟

برخی افراد ممکن است با دستورالعمل‌هایی که از دیگران یا اینترنت دریافت می‌کنند، اقدام به تهیه مکمل‌‌های ورزشی خانگی کنند. داروخانه مکمل ورزشی داروبوم به هیچ عنوان این اقدام را توصیه نمی‌کند. کمی پیش از عوارض مکمل بدنسازی و تبعات خرید از مراکز غیر معتبر صحبت کردیم. مکمل‌های بدنسازی حتما باید زیر نظر مربیان متخصص و با دوزهای کنترل شده مصرف شوند. همچنین ترکیبات به کار رفته در ساخت این مکمل‌ها باید کاملا مطابق با استانداردهای جهانی باشد. بنابراین بهتر است به دلایلی چون کاهش قیمت خرید مکمل بدنسازی، سلامتی خود را به خطر نیندازید و مکمل اصل را از مرکز خرید مکمل بدنسازی خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *