چگونه با ورزش از شر سلولیت خلاص شویم؟

چگونه با ورزش از شر سلولیت خلاص شویم؟

* سلولیت ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، صرف نظر از اینکه چقدر منحنی یا لاغر هستید. خوشبختانه خلاص شدن از شر آن امکان پذیر است. ورزش بهترین راه برای خلاص شدن از شر سلولیت است. این مقاله نمونه‌ای از برنامه‌های روتین را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را برای از بین بردن سلولیت امتحان کنید، و همچنین ایده‌های ورزشی دیگر. همچنین به شما نکاتی در مورد اینکه چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا تمرینات ضد سلولیت خود را حتی موثرتر کنید، به شما می دهد.

انجام تمرینات روتین:

1) بدانید چه انتظاری دارید و برای حفظ آن برنامه ریزی کنید. برای اینکه این تمرین روتین مؤثر باشد، باید آن را به مدت 20 دقیقه، 3 روز در هفته، به مدت 8 هفته انجام دهید. بسیاری از تمرینات این روش نیاز به استفاده از تجهیزات ورزشی نیز دارد. اگر نمی توانید آنها را به صورت آنلاین یا از یک فروشگاه اسپات بخرید، ببینید آیا می توانید به باشگاه ورزشی دسترسی پیدا کنید یا خیر
2) با گرم کردن شروع کنید. با انجام روتین معمول گرم کردن خود به مدت 2 دقیقه شروع کنید، سپس شدت را به مدت 8 دقیقه افزایش دهید. 2 دقیقه شدت را کم کنید. اکنون برای شروع تمرینات خود آماده هستید. نمونه هایی از گرم کردن عبارتند از:
پیاده روی
دوچرخه سواري
بالا رفتن از پله
3) 10 تا 15 حرکت اسکات با دمبل انجام دهید. بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. یک جفت دمبل را طوری نگه دارید که کف دست‌هایتان به سمت داخل باشد. زانوهای خود را به حالت نشسته / چمباتمه خم کنید. پشت خود را صاف نگه دارید و به جلو خم نشوید. به آرامی عقب بایستید.
انجام این کار در حالی که پشت شما رو به دیوار است ممکن است کمک کند.
4) اسکات دمبل را با کشش همسترینگ دراز کشیده دنبال کنید. به پشت دراز بکشید و پاهایتان را دراز کنید. از یک طناب یا حوله برای کشیدن پای خود به سمت قفسه سینه استفاده کنید. آن را به مدت 20 ثانیه نگه دارید، سپس آن را پایین بیاورید. با پای دیگر تکرار کنید.
دد لیفت نیز گزینه خوبی است.
5) 10 تا 15 لانژ انجام دهید. بایستید و پاهایتان را کنار هم بگذارید و دست‌هایتان را مجموعه‌ای از دمبل‌ها بگیرید. با پای راست خود به جلو قدم بردارید. به آرامی زانوی چپ خود را پایین بیاورید تا زمانی که زانوی راست شما زاویه 90 درجه داشته باشد. پشت خود را صاف نگه دارید و به سمت جلو به پای راست خم شوید. شما باید کمی کشش را در پای چپ خود احساس کنید. به آرامی به حالت ایستاده برگردید. این کار را با پای چپ خود تکرار کنید.
این مجموعه چپ-راست به عنوان 1 لانژ به حساب می آید.

انجام تمرینات دیگر :

1) بدانید که ورزش باید سریع و فشرده باشد تا موثر باشد. پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری همگی می توانند در از بین بردن سلولیت موثر باشند. با این حال، پیاده‌روی سریع، شنای شدید یا دوچرخه‌سواری سریع نسبت به پیاده‌روی آرام یا دوچرخه‌سواری در پارک برای خلاص شدن از شر سلولیت مؤثرتر است. این بخش به شما ایده هایی برای تمرینات سریع می دهد که می توانند به رفع سلولیت کمک کنند.
سعی کنید ورزش را چند بار در هفته انجام دهید
2) اگر وسایل زیادی ندارید پیاده روی یا دویدن را امتحان کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که ورزش را فشرده نگه دارید. قدم زدن آرام در پارک به شما کمکی نمی کند که این سلولیت را از بین ببرید. در عوض، راه رفتن در سربالایی، پیاده روی، دویدن یا دویدن را امتحان کنید.
3) دوچرخه سواری اگر دوچرخه ندارید یا نمی دانید چگونه دوچرخه سواری کنید، به باشگاه ورزشی محل خود بروید و به جای آن یکی از دستگاه های بیضوی را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که دوچرخه سواری خود را سریع و فشرده نگه دارید.
اگر قصد دارید در مسیرها دوچرخه سواری کنید، مطمئن باشید که یک دوچرخه کوهستانی تهیه می کنید.
4) رفتن به شنا. این برای روزهای گرم تابستان و افرادی که مفاصل بدی دارند عالی است. به استخر محلی خود بروید و چند دور شنا کنید یا به کلاس ایروبیک شنا بپیوندید. سعی کنید سریع شنا کنید، با هر تعداد دور پشت به پشت که می توانید شنا کنید. شنای آهسته چندان موثر نخواهد بود.
سعی کنید 3 بار در هفته به مدت 30 دقیقه شنا کنید

آشنایی با کاهش سلولیت:

1) یک هدف واقع بینانه تعیین کنید. خلاص شدن از شر چربی، یعنی همان سلولیت، زمان می برد. این نمی تواند یک شبه اتفاق بیفتد. حتی ممکن است در هفته اول یا بیشتر هیچ نتیجه ای نبینید. به طور کلی حدود 6 هفته ورزش منظم (3 تا 4 بار در هفته) طول می کشد تا به نتایجی که می خواهید برسید.
2) بدانید چه چیزی کار نمی کند. هر چه ورزش شدیدتر باشد، در سوزاندن چربی و در نتیجه سلولیت موثرتر خواهد بود. بنابراین، تمرینات آهسته و آسان به اندازه کافی بدن شما را برای دفع این چربی تحریک نمی کند. در اینجا تمرینات متداولی وجود دارد که تاثیر کمی بر رفع سلولیت دارند:
تمرینات خاص پا، مانند بالا بردن پا، ممکن است به شما در رشد عضلات کمک کند، اما آنقدر فشرده نیستند که سلولیت را از بین ببرند.
تمرینات آهسته، مانند پیلاتس و یوگا، تأثیر کمی بر سلولیت نشان داده اند.
دوچرخه سواری آهسته، تمرین بیضوی، شنا و پیاده روی ممکن است به خلاص شدن از شر سلولیت کمک کند، اما چندان موثر نیستند.
3) رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا روی غذاهای طبیعی و کامل تمرکز کنید. ورزش فقط می تواند به شما کمک کند تا از شر سلولیت خلاص شوید. اگر زیاد ورزش کنید، اما بعد از آن غذاهای ناسالم و بسیار فرآوری شده بخورید، تمام کار سخت شما از بین می رود و چربی ها دوباره برمی گردند. فهرست‌های زیر حاوی نمونه‌هایی از مواردی است که باید بیشتر/کم‌تر از آنها بخورید:
میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های بیشتری مصرف کنید، مانند: تمشک، زغال اخته، مرغ و ماهی آزاد.
از غذاهای چرب، روغنی و فرآوری شده خودداری کنید. این شامل: نان سفید / پاستا، غذاهای سرخ شده، محصولات پخته شده، آب نبات، و نوشابه است.
با اعتدال غذا بخورید و از رژیم‌های سخت پرهیز کنید. خوردن یک تن ماهی آزاد باعث از بین رفتن سلولیت نمی شود. در عین حال، رژیم‌های غیرمجاز نیز کمک چندانی نخواهد کرد. می تواند باعث بدتر شدن سلولیت شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنل کاربریدوره هابرنامهخانهسبد تماس