غذاهایی که باعث افزایش متابولیسم و عضله سازی می شوند؟

 

چای متابولیسم را افزایش می دهد

اگر به دنبال یک نوشیدنی طبیعی برای افزایش روند چربی سوزی بدن خود هستید ، مصرف چای به ویژه چای سبز یکی از بهترین گزینه ها پیش روی شماست. مجله آمریکایی تغذیه بالینی مصرف منظم چای سبز ، کافئین و کاتچین به دلیل افزایش متابولیسم را انجام می دهد. مطالعه منتشر شده در نتایج نشان داد که عصاره چای سبز می تواند به مدت 24 ساعت متابولیسم را افزایش دهد. زیرا علاوه بر کافئین ، حاوی نوع خاصی از کاتچین به نام EGCG است که باعث اکسید شدن چربی های سبز و افزایش متابولیسم می شود. با این حال ، اثرات ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد که سفیدپوستان (اروپایی ها) کمتر تحت تأثیر تغییرات متابولیکی قرار دارند.

 

 

مصرف تخم مرغ سطح متابولیسم را افزایش می دهد

خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه می تواند از ابتدای روز سوخت و ساز بدن شما را تقویت کند. تخم مرغ نه تنها می تواند روش پخت متفاوت باشد (بنابراین شما هرگز از خوردن آن خسته نخواهید شد) ، بلکه می تواند متابولیسم پروتئین را افزایش داده و شما را بدزدد. در حقیقت ، یک مطالعه در سال 2008 نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود صبحانه تخم مرغ می خورند بیش از دیگران وزن کم می کنند.

 


سینه مرغ

روند خوردن و هضم غذا باعث مصرف انرژی می شود. روند تجزیه مولکول های کربوهیدرات بین 5 تا 10 درصد کل کالری غذایی را که می خورید مصرف می کند. این میزان برای چربی 0 تا 3 درصد و برای پروتئین 20 تا 30 درصد است. بنابراین ، سینه مرغ یک پروتئین عالی و کم چرب است که به روش های مختلف قابل پخت است. به عنوان مثال می توانید آن را با سبزیجات و سیب زمینی تازه کبابی کنید و لذت ببرید.

 

فلفل قرمز به افزایش سطح متابولیسم کمک می کند

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای پرادویه می توانند به افزایش متابولیسم کمک کنند. طبق چندین مطالعه که در مجلات تغذیه منتشر شده است ، افزودن فلفل قرمز (بین 6 تا 10 گرم) به رژیم غذایی می تواند مصرف انرژی را افزایش دهد. همچنین می تواند باعث کاهش اشتها در وعده های غذایی بعدی شود. کپسایسین موجود در فلفل قرمز و پاپریکا علاوه بر افزایش آنزیم های متابولیزه چربی ، باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش جذب کلسترول می شود.

 

 

انواع حبوبات

با افزودن انواع لوبیا به سالاد خود ، می توانید آن را در یک وعده غذایی کامل بدون افزایش قابل توجه کالری دریافت کنید. لوبیا منبع غنی فیبر ، پروتئین و ویتامین های گروه B است. ویتامین های گروه B در تبدیل غذا به انرژی نقش مهمی دارند و به ما این فرصت را می دهند که در طول روز انرژی کافی برای فعالیت های خود داشته باشیم. هر فنجان لوبیا چیتی حاوی 15 گرم پروتئین ، 15 گرم فیبر و فقط 227 کالری است.

 

 

کافئین باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی می شود

نوشیدن یک فنجان قهوه صبح نه تنها هوشیاری شما را افزایش می دهد بلکه وزن شما را ثابت نگه می دارد. طبق چندین مطالعه ، کافئین موجود در قهوه باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی می شود.

 

 

کلسیم ماست یونانی منجر به افزایش چربی سوزی می شود

ماست یونانی نه تنها سرشار از پروتئین است ، بلکه منبع بسیار خوبی از کلسیم است. ما اغلب فکر می کنیم که کلسیم فقط در ساخت و تقویت استخوان ها موثر است ، اما این ماده معدنی نقش کمی در ترموژنز بدن دارد که منجر به افزایش چربی سوزی می شود. مطالعات متعدد نشان می دهد که برنامه های غذایی که کلسیم بیشتری دارند ، اگر با ورزش منظم ترکیب شوند ، می توانند منجر به چربی سوزی بیشتر و کاهش توده چربی بدن شوند. اگر ماست یونانی را دوست ندارید ، می توانید از ماست کم چرب ، شیر کم چرب یا پنیر دلمه استفاده کنید.

 

 

ماهی آزاد

این نوع ماهی سرشار از امگا 3 است که تأثیر زیادی در افزایش سطح متابولیسم دارد. EPA و DHA دو چربی حیاتی موجود در امگا 3 هستند که می توانند تأثیر مثبتی بر لپتین داشته باشند ، که متابولیسم را تنظیم می کند. مطالعات مختلف همچنین نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی امگا 3 می توانند با افزایش متابولیسم و مصرف انرژی در طول تمرینات بدن سازی ، متابولیسم بدن را افزایش دهند که در نهایت منجر به افزایش توده عضلانی می شود.

 

 دریافت برنامه غذایی و تمرینی برای عضله سازی 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *