چگونه تناسب اندام را به یک برنامه روزمره تبدیل کنیم؟

* افزودن تناسب اندام و ورزش به برنامه روزانه خود یک راه ایده آل برای بهره مندی از سلامتی شما است. وقتی زندگی شما به اندازه کافی شلوغ است و برنامه کاری مشخصی دارید، برنامه ریزی تمرینات روزانه ممکن است مشکل به نظر برسد. با این حال، با داشتن اهداف و طرز فکر مناسب، می توانید برای تبدیل تناسب اندام به یک برنامه روزمره گام بردارید.

تعیین اهداف:

1) اهداف تناسب اندام خود را انتخاب کنید. اگر فقط در حال ایجاد یک رژیم تناسب اندام هستید، ممکن است ایده روشنی درباره آنچه می خواهید به دست آورید نداشته باشید. حتی ممکن است ندانید که بدنتان چه توانایی هایی دارد. خوبه؛ حتی این که بخواهیم قوی تر باشیم، نقطه شروع محکمی است. به طور کلی، تمرکز بر قدرتی که می‌خواهید بسازید یا فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، سالم‌تر و مؤثرتر است، برخلاف ظاهر خاص.
برخی از اهداف نمونه عبارتند از: دویدن 5K بدون توقف، لمس انگشتان پا، بلند کردن وزن خود بالای سر و انجام اسپلیت.
برخی از برنامه های تناسب اندام و رژیم های غذایی حتی شما را از وزن کردن یا اندازه گیری خود در حین تغییر روال خود منصرف می کنند. گرفتار شدن در ظاهر بدن می تواند حواس شما را از کاری که می تواند انجام دهد منحرف کند.
اهداف خود را در یک دفترچه یادداشت کنید و یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا در 3 ماه، 6 ماه یا یک سال به آنها نگاه کنید.
2) یک بازه زمانی واقع بینانه انتخاب کنید. ایجاد یک روال جدید می تواند مشکل باشد: حدود 2 ماه طول می کشد تا یک عادت جدید به طبیعت دوم تبدیل شود. با این حال، شما می خواهید اهدافی را تعیین کنید که خیلی دور به نظر نمی رسند. بسیاری از کارشناسان تناسب اندام یک بازه زمانی 3 ماهه را توصیه می کنند: یک فصل به اندازه ای طولانی است که بتوانید کارهای بزرگی انجام دهید، اما نه آنقدر طولانی که احساس کنید هرگز پایان آن را نخواهید دید.
برخی از مسابقات و رویدادها، مانند ماراتن ها، یک برنامه آموزشی توصیه شده تا حدودی استاندارد دارند.
داشتن اهداف کوچکتر اشکالی ندارد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید مقاومت خود را هر 2 هفته در یک تمرین خاص 10 درصد افزایش دهید.
به یاد داشته باشید که ورزش کردن هر روز به خودی خود یک هدف است.
3) به دنبال مشاوره تخصصی باشید هر بدن متفاوت است و اهداف هر کس نیز متفاوت است. به همین دلیل، به ندرت توصیه های تناسب اندام یک اندازه وجود دارد. شما در موقعیتی قدرتمند برای یادگیری هستید، زیرا خودتان و اهدافتان را بهتر از دیگران می شناسید. کمی وقت بگذارید تا یاد بگیرید چه نوع تمرینی برای شما مناسب است و کدام یک را دوست دارید. منابع زیادی برای کمک وجود دارد.
اگرچه اینترنت نمی تواند جایگزین مربی ای شود که شخصاً شما را تماشا می کند، اما اینترنت فونت های قابل اعتماد زیادی از اطلاعات تناسب اندام دارد. با صفحه شورای رئیس جمهور در تناسب اندام شروع کنید.
اگر آماده نیستید با برنامه تناسب اندام خود به بیرون بروید، تمرینات زیادی در YouTube وجود دارد که می توانید بدون تجهیزات در خانه انجام دهید.
4) یک باشگاه ورزشی را امتحان کنید. اگر این گزینه را دارید، تمرینات آزمایشی را در باشگاه های مختلف انجام دهید تا زمانی که حال و هوای دلخواه خود را پیدا کنید. حتی بهتر از آن، بیشتر باشگاه‌ها جهت‌گیری‌هایی را ارائه می‌دهند، جایی که یک متخصص می‌تواند به شما نشان دهد چگونه از انواع مختلف تجهیزات برای به حداکثر رساندن ایمن تمرین خود استفاده کنید. معیارهای زیادی برای انتخاب باشگاه مناسب وجود دارد.

صرفه جویی در زمان:

1) برای تمرینات خود برنامه ریزی کنید اگر زمان های روزانه را برای ورزش تعیین کنید، بهتر است به یک روال پایبند باشید. بدون یک بازه زمانی خاص، ممکن است به احتمال زیاد از تعهد تناسب اندام روزانه خود دور شوید. زمانی که برای یک یا دو ماه برنامه‌ریزی کردید، تمرین‌هایتان مانند دوش گرفتن یا خوردن صبحانه، بخشی طبیعی از روزتان به نظر می‌رسد.
در صورت لزوم می توانید تمرین خود را به چند قسمت تقسیم کنید (مثلاً دویدن قبل از صبحانه و پیلاتس بعد از کار).
یک رنگ جدید برای تناسب اندام در تقویم خود ایجاد کنید و هر روز یک بلوک از زمان را برای آن مشخص کنید.
زمانی را انتخاب کنید که مکمل برنامه روزانه شما باشد. برای مثال، اگر به باشگاه ورزشی نزدیک محل کار خود می‌پیوندید، می‌توانید صبح زود قبل از رفتن به محل کار یا بعدازظهرها یا عصرها بعد از شیفت کاری خود ورزش کنید.
یک دوست تمرینی پیدا کنید اگر به احتمال زیاد به تعهدات اجتماعی خود عمل می کنید تا وعده های خود، ممکن است به شما کمک کند که تمرینات خود را برای دو نفر برنامه ریزی کنید. بسیاری از مردم متوجه می شوند که این به آنها کمک می کند تا به تمرینات خود ادامه دهند و به عنوان یک امتیاز باعث می شود از وقت خود لذت ببرند. این یک برد-برد است.
سعی کنید دوستی پیدا کنید که در سطحی مشابه شما باشد، تا بتوانید با هم رشد کنید. اگر یکی از شما بسیار با تجربه‌تر از دیگری باشد، ممکن است پویایی قدرت «رفیق» را از بین ببرد.
اگر یک دونده مسافت های طولانی هستید و در یک شهر یا شهر زندگی می کنید، احتمالاً چندین گروه دویدن وجود دارد که می توانید به آنها ملحق شوید. پرس و جو کن!
3) وسایل خود را زودتر بسته بندی کنید. به این ترتیب، می توانید بدون صرف زمان اضافی برای آماده سازی، به تمرین خود بروید، که اگر برنامه روزانه شما به شدت شلوغ باشد، می تواند مفید باشد. کیف بدنسازی خود را برای روز بعد قبل از رفتن به رختخواب بچینید یا وسایل تناسب اندام خود را در ماشین خود یا در یک قفسه در باشگاه نگه دارید.
اگر کیف باشگاه خود را در اتاق خود نگه می دارید، در نظر داشته باشید که آن را جایی نگه دارید که به راحتی قابل مشاهده باشد. این ممکن است به شما انگیزه برای روز بعد کمک کند.
اگر وسایلتان را در ماشین نگه می دارید، به یاد داشته باشید که هر روز آن را به خانه ببرید تا بتوانید لباس هایتان را تمیز کنید و کیفتان را هوا دهید.

با انگیزه ماندن:

1) از تمرین خود لذت ببرید اگر واقعاً از فعالیتی که انجام می‌دهید لذت ببرید، به احتمال زیاد یک برنامه روزانه را ایجاد کرده و به آن پایبند خواهید بود. به عنوان مثال، اگر از انجام یک ورزش خاص لذت می برید، به یک تیم محله بپیوندید. اگر تنهایی شما را ناامید می کند، انگیزه گروهی را در کلاس بوت کمپ پیدا کنید.
ممکن است مجبور شوید برای یافتن چیزهایی که دوست دارید آزمایش کنید، اما این بخشی از سفر است.
2) موسیقی سرگرم کننده پخش کنید. هر چیزی که به شما انرژی می دهد ایده آل است. بسیاری از مردم از موسیقی تمرینی خود خجالت می کشند، اما اگر یک گروه پسر خاص شما را وادار به دویدن چند مایل بیشتر کند، چه کسی اهمیت می دهد؟ تا زمانی که به شما انرژی می دهد، آن را بازی کنید!
اگر احساس می‌کنید نسبت به موسیقی‌تان خودآگاه هستید، هدفون‌های خود را به کار ببرید تا فقط خودتان آن را بشنوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *