چگونه از شر بازوهای شل و شل شده خلاص شویم؟

* آیا نسبت به بازوهای شل و شلخته خود آگاه هستید؟ اگر این نگرانی با انتخاب لباس و فعالیت شما تداخل دارد، شاید وقت آن رسیده است که یک تغییر مثبت ایجاد کنید و روی محکم و افسانه‌ای این بازوها کار کنید! اگرچه هیچ روش رفع سریعی وجود ندارد که به طور خاص چربی بازوها را هدف قرار دهد، اما می توان با ترکیب تمرینات مخصوص تقویت بازو و عضله سازی، با تمرینات هوازی فراوان و یک رژیم غذایی سالم، ظاهر بازوهای شل را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

تمرینات خاص :

1) برای اینکه بیشترین بهره را از تمرینات ورزشی خود ببرید و تون عضلانی را به حداکثر برسانید، مهم است که یک برنامه روتین تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. 3 تا 4 تمرین مختلف را انتخاب کنید که با آنها احساس راحتی کنید و بتوانید به درستی انجام دهید. همچنین باید مطمئن شوید که مجموعه‌ای از تمرینات را انتخاب کنید که عضلات مختلف بازو را هدف قرار می‌دهند تا همیشه با همان عضلات کار نکنید.
برای شروع، باید 3-4 ست از هر تمرین را با 8-12 تکرار انجام دهید. وقتی شروع به ساختن تون و عضله در بازوهای خود می کنید، می توانید هم تعداد ست ها و هم تعداد تکرارها را افزایش دهید.
توجه داشته باشید که نحوه تمرین شما بسته به اینکه بخواهید با عضله اضافی حجیم شوید یا به سادگی بازوهای خود را بدون اضافه کردن حجم عضلانی زیاد کنید، متفاوت خواهد بود. برای اینکه به سادگی بدون حجیم شدن - گزینه ای که بسیاری از خانم ها به آن مراجعه می کنند - باید از وزنه های سبک تر با تکرارهای بیشتر استفاده کنید. برای افزایش توده عضلانی، باید با استفاده از وزنه های سنگین تر، تکرارهای کمتری انجام دهید.
2) فشار آپ انجام دهید فشار به بالا یک تمرین بسیار ابتدایی است و بیشتر افراد در مقطعی از زندگی خود آن را انجام داده اند. این تمرینی است که به دلایلی گیر کرده است - کار می کند. فشارهای فشاری عضله سه سر بازوی شما را هدف قرار می دهند، هرچند که سینه ها، شکم، چهار سر و کمر شما را نیز تقویت می کنند و آن را به یک تمرین کلی عالی تبدیل می کنند. برای انجام یک فشار اولیه:
رو به پایین روی یک زمین جامد دراز بکشید، پاهای خود را کنار هم نگه دارید و پاهای خود را روی انگشتان پا و توپ های پای خود قرار دهید.
دستان خود را کف دست به پایین روی زمین قرار دهید و تقریباً به اندازه عرض شانه از هم فاصله داشته باشند.
فقط با استفاده از قدرت بازوها، خود را بالا بیاورید تا زمانی که هر دو دست کاملاً کشیده شوند. بدن شما باید از سر تا پاشنه در یک خط مستقیم باشد. این موقعیت شروع و پایان برای فشار به بالا است.
بدن خود را به آرامی روی زمین پایین بیاورید تا زمانی که آرنج شما یک زاویه 90 درجه تشکیل دهد. هنگام پایین رفتن نفس بکشید.
به آرامی خود را به سمت بالا و به حالت بازوی دراز کنید، همانطور که انجام می دهید بازدم کنید. شما اکنون یک تکرار را تکمیل کرده اید.
تغییرات: می‌توانید تمرینات فشار بالا را به روش‌های مختلفی تغییر دهید. اگر تازه شروع به تقویت قدرت در بازوهای خود کرده‌اید، می‌توانید با نگه داشتن زانوها روی زمین در طول تمرین، تمرین را کمی آسان‌تر کنید. همچنین می‌توانید یک فشار مثلثی به بالا را امتحان کنید، جایی که دست‌هایتان با انگشتان سبابه و شست‌تان، درست زیر استخوان سینه، مثلثی را تشکیل می‌دهند.
3) فرهای دوسر بازو را انجام دهید. حلقه های دوسر بازویی یکی از ابتدایی ترین تمرینات وزنه برداری است که به شما کمک می کند تا قدرت بازوها را افزایش دهید و با آستین کوتاه ظاهری زیبا داشته باشید. حلقه های دوسر بازو دو عضله دوسر بازو را هدف قرار می دهد که خم شدن آرنج شما را کنترل می کنند.برای انجام حلقه های دوسر بازو، به مجموعه ای از دمبل ها نیاز دارید که وزن هر کدام بین 5 تا 15 پوند باشد.
* در هر دست یک دمبل بگیرید و صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض باسن باز کنید.
* اجازه دهید بازوهایتان در کنارتان آویزان شوند و کف دست‌هایتان رو به جلو باشد.
* در حالی که آرنج‌هایتان را روی استخوان‌های لگنتان گرفته‌اید، به آرامی هر دو وزنه را بالا بیاورید تا جایی که ساعدتان تقریباً سینه‌تان را لمس کند.
* به آرامی وزنه ها را به حالت اولیه برگردانید و تنش را در عضله دوسر خود حفظ کنید. سعی کنید همیشه وضعیت خوبی داشته باشید، با پشت صاف و شکمتان به داخل کشیده شود.
* اگر این تمرین را در باشگاه محلی خود انجام می‌دهید، به دنبال دستگاهی بگردید که دقیقاً همان عضلات دمبل را هدف قرار دهد.اگر برای اولین بار است که تمرینات را در خانه انجام می دهید، می توانید از یک قوطی استاندارد 15 اونس لوبیا یا نخود نیز برای انجام این تمرین استفاده کنید.
 

دستورالعمل های عمومی کاهش وزن:

1) انتظارات واقع بینانه داشته باشید. درک این نکته مهم است که کاهش وزن در ناحیه خاصی از بدن، مانند بازوها، ممکن نیست. اگر وزن کم کنید، ممکن است قبل از اینکه تفاوتی در بازوهای خود مشاهده کنید، آن را از ناحیه کمر یا شکم خود کم کنید. با این حال، اگر یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه تمرینی منظم داشته باشید، مطمئناً نتایج را در سرتاسر بدن خود خواهید دید .
بدانید که فقط انجام تمرینات تقویت بازو و عضله سازی کافی نیست. بله، شما تون عضلانی را بهبود می‌بخشید، اما اگر عضله با لایه‌ای از چربی پوشیده شده باشد، ظاهر بیرونی بازوهای شما تغییر چندانی نخواهد کرد. با این حال، هنگامی که لایه اضافی چربی را از بین ببرید، ماهیچه های فوق العاده سفت زیر آن آشکار می شود.
به همین ترتیب، تنها کاهش وزن نیز کافی نیست. همانطور که در بالا ذکر شد، هیچ راهی برای هدف قرار دادن چربی بازو وجود ندارد، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا یک رژیم غذایی سالم و ورزش هوازی به طور قابل توجهی بر اندازه بازوهای شما تأثیر بگذارد. حتی اگر بازوهای شما لاغرتر شوند، اگر تون ماهیچه ای در زیر چربی نداشته باشید، باز هم می توانند شل به نظر برسند.
به همین دلیل است که متعادل کردن تمرینات مخصوص تقویت بازو با کاهش وزن کلی، کلید خلاص شدن از شر بازوهای شل است. همه چیز در مورد تعادل است.
2) تعیین کنید وزن فعلی شما چقدر سالم است. گاهی اوقات افراد به دلایل زیبایی می خواهند چربی بازو را از دست بدهند، اما شل بودن بازوها به طور کلی نشانه اضافه وزن است. اقدامی که باید انجام دهید به سلامت فعلی شما و میزان کاهش وزن شما بستگی دارد.
BMI خود را بررسی کنید. برای کنترل سریع سلامتی خود در رابطه با وزن، می توانید آزمایش شاخص توده بدنی (BMI) را انجام دهید. انجام آزمایش در سایت ارائه شده، عددی را نشان می دهد که سطح چربی بدن شما را نشان می دهد.
به طور کلی، نمره BMI بین 19 تا 26 سالم است. نمره BMI بالاتر از 26 نشان دهنده نیاز به کاهش وزن است و نمره BMI بالای 30 نشان دهنده چاقی جدی تر است.
تصمیم بگیرید که با پزشک صحبت کنید یا نه. اگر عدد شاخص توده بدنی شما بالاتر از 30 است، ممکن است بخواهید در مورد نحوه ادامه کار با یک پزشک صحبت کنید. اگر سالم هستید و به سادگی چربی را در بازوهای خود حمل می کنید، تغییرات ساده رژیم غذایی و ورزش احتمالاً این کار را انجام می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *